Nyheter

http

5 sätt att marknadsföra din klinik

Som liten privatklinik kan det vara svårt att synas när de stora kedjorna dominerar marknaden. Därför gäller det att vara lite innovativ och hitta egna sätt att marknadsföra din klinik. Här är fem bra sätt – som inte kostar skjortan.

1. Använd nätet En tydlig och snygg hemsida är A och O i dagens samhälle, där allt fler är uppkopplade på nätet dagligen. Om hemsidan ger ett personligt intryck skapar du redan från början en relation till besökaren. Via hemsidan kan dina patienter enkelt få information om priser, behandlingar, personal, nyheter om vad som händer på kliniken och så vidare. Dessutom ska vara lätt för läsaren att kontakta klinikens medarbetare. En smidig funktion där patienten kan boka tid till kliniken är effektivt för både henne och dig, och kan leda till att patienten tipsar andra till att göra samma sak.

2. Ta hjälp av dina kunder – undersök! Be dina patienter att fylla i en enkät om vad de tycker om dig och din klinik. Patienterna känner sig behövda och är med och påverkar så att de får allra bästa möjliga service, samtidigt som du får en bättre bild av patientupplevelsen. Dessutom, om din klinik får bra omdömen och en stor andel av kunderna är nöjda, kan det användas på hemsidan, med patientens godkännande förstås.

3. Inför kärnvärderingar. Vad din klinik förmedlar beror mycket på dina anställda. Ett tips är att tillsammans med dina anställda lista klinikens kärnvärderingar. Dessa värderingar ska prägla hela kliniken, från de anställdas inställning till hemsidan och servicen. Det gör att patienten vet vad hon får när hon besöker er, och hjälper nya potentiella patienter att snabbt få en uppfattning om vad ni står för.

4. Tänk på kundservicen. Vad möts patienten av när hon ringer eller mejlar din klinik? Sätt på dig patientens glasögon och utvärdera om kundservicen är så bra som den kan vara. Det i sin tur hjälper till att sprida ditt och klinikens namn till andra.

5. Skicka julkort. Påminn patienten om att ni finns – och gör det personligt! Att använda årstiderna för att krydda marknadsföringen är ett outnyttjat knep. I juletider kan ni till exempel önska god jul, eller med ett nyårskort tacka för året som har gått och välkomna dem åter nästa år.

Text: Isabel Wahlgren

2010-10-04

Senaste artiklar

annonser
Mini
tandra¦êddningen_banner_720x220
Banner 720x220 padda kurser sommarWH

Kalender


Warning: include(wp-content/plugins/the-events-calendar/views/table-east-side.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/httpd/vhosts/dentalmagazinet.se/httpdocs/application/wp-content/themes/dentalmagazinet/sidebar.php on line 85

Warning: include(): Failed opening 'wp-content/plugins/the-events-calendar/views/table-east-side.php' for inclusion (include_path='.:') in /home/httpd/vhosts/dentalmagazinet.se/httpdocs/application/wp-content/themes/dentalmagazinet/sidebar.php on line 85
Colosseum-250x200
001864_EN_SV_AFFINIS_Promotionbanner_265x400px
Banner DentalMagazinet WHkurser
Better SACD
tandra¦êddningen_banner_265x400
Childsmile sidebar
gif_backup_250x360